poniedziałek, 4 stycznia 2021

Czupel 930 m. (Beskid Mały) - 4.01.2021 r.

Trasa: Czernichów - Przełęcz pod Czuplem - Czupel - Przełęcz pod Czuplem - Solisko - Bierna - Zarzecze - Tresna - Czernichów

Czas przejścia: 6 godzin i 28 minut (czas według mapy 5 godziny, 20 minut)

Suma podejść: 869 m.

Dystans: 17,9 km

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się w dwuosobowym zespole w Beskid Mały. Naszym celem był najwyższy szczyt tego pasma, liczący 930 metrów Czupel, który należy do Korony Gór Polski.
Dla młodego był to trzeci szczyt z Korony. Wędrówkę rozpoczeliśmy w Czernichowie przy ulicy Turystycznej, gdzie zaczyna się szlak niebieski. Samochód bez problemu zaparkowaliśmy przy kościele.
Przez większość trasy odnosiłem dziwne wrażenie, że jest jesień lub wiosna a nie prawie środek zimy - 4 styczeń. Pod nogami zamiast śniegu szeleściły liście. Na dole temperatura +3'C i słoneczko tylko utwierdzało w tym przekonaniu. Na samej górze było nieco zimniej (około zera) i gdzieniegdzie ocalało troszkę śniegu, a ostatni fragment szlaku przed szczytem był mocno oblodzony. Niestety powrót troszkę nam nie "poszedł", bo zgubiliśmy żółty szlak i zamiast do Czernichowa zeszliśmy do Bierny co sprawiło, że musieliśmy jeszcze dorzucić 6,6 km. idąc ulicą.
Na usprawiedliwienie dodam, że na zejściu pozbieraliśmy trochę śmieci ze szlaku i stąd chyba ta nieuwaga :)
parking
początek szlaku
"czyste" powietrze na dole
bałwanek ulepiony z resztek śniegu
szczęśliwy zdobywca :) 3/28
zebrane ze szlaku pozostałości po "turystach"