piątek, 30 grudnia 2022

Podsumowanie 2022


ROWER

W 2022 roku na rowerze zaliczyłem 74 "jednostki", podczas których wykręciłem 3756,6 km.
Średnia jednostki wyniosła 50,76 km
Najdłuższy przejechany dystans to 150,5 km

GÓRY

Rok zaczynałem bardzo szybko, bo już 2 stycznia zaliczyłem pierwszy wyjazd w Beskidy, a pięć dni później wchodziłem w Tatrach na Kończysty Wierch.
W całym 2022 roku udało mi się wejść na 69 szczytów, z czego 47 szczytów zdobyłem po raz pierwszy. W Tatrach pojawiłem się na 22 szczytach z czego 17 zdobytych było po raz pierwszy. Dołożyłem również 4 szczyty do Korony Europy oraz 1 do Wielkiej Korony Tatr.
Najwyższym zdobytym szczytem był najwyższy szczyt Bułgarii - Musała 2925 m.

PODRÓŻE

Pierwszym zagranicznym wyjazdem był kilkudniowy wypad w lutym do Rzymu i Watykanu. W marcu mieliśmy okazję zawitać na Cypr i Cypr Północny (Turecka Republika Cypru Północnego) czyli nieuznawanego państwa, do którego by się dostać, musieliśmy przekroczyć jednak granicę lądową w Nikozji.
W wakacje byliśmy na 23 dniowej wyprawie samochodowej (5765,5 km) , gdzie naszym celem był Stambuł i stolica Turcji - Ankara. Po drodze odwiedziliśmy jeszcze Węgry, Serbię Bułgarię, Rumunię i Słowację. Jesienią po raz drugi w tym roku byliśmy w Czechach, a rok zakończyliśmy wypadem do Anglii (Londyn).  

W 2022 roku spędzilśmy łącznie 66 dni w podróży.

Odwiedziliśmy 12 państw (Włochy, Watykan, Cypr, Cypr Północny, Czechy, Węgry, Serbia, Bułgaria, Turcja, Rumunia, Słowacja, Anglia) i 40 miast (w tym 10 stolic).

Standardowo napiszę - oby 2023 rok nie był gorszy :) 


WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2023!!!!!!!!!!!!!!!


Pierwszy styczniowy wypad w Tatry
Jeden z symboli Rzymu - Koloseum
Muzeum Watykańskie
Plac Św. Piotra w Watykanie
Marcowy Cypr (Larnaka)
Czerwcowe kręcenie (150,5 km)
Początek wakacji i "Otargańce" w Tatrach Słowackich 
Muzeum Iluzji w Belgradzie (Serbia)
Kaplica czaszek w Niszu (Serbia)
Najwyższy szczyt Serbii - Midżur
W drodzę na Musałę (Bułgaria, Masyw Riła) 
Najwyższy szczyt Bułgarii - Musała 
Stambuł i jeden z najważniejszych zabytków - meczet Hagia Sophia uważany za największe dzieło architektury bizantyjskiej
Wioska Kiyikoy i piękne klify nad Morzem Czarnym (Turcja)
Stolica Turcji  Ankara - widok na część miasta
Sierpniowa "Kończysta" w Tatrach Słowackich
W drodze na "Mięguszowiecki Szczyt Czarny" (Tatry)
Widok z "Tępej" w Tatrach Słowackich
"Orla Perć" na zakończenie wakacji
Rok podróżniczo zakończony w Londynie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz