poniedziałek, 23 kwietnia 2018

WIELKA SOWA 1015 m. (Góry Sowie) 21.04.2018 r. KORONA GÓR POLSKI 22/28

W Górach Sowich meldujemy się ok 11:00. Samochód zostawiamy na Przełęczy Jugowskiej, gdzie usytuowany jest niewielki parking. Po jego zapełnieniu kierowcy zostawiali swoje samochody wzdłuż drogi. Z Przełęczy na szczyt Wielkiej Sowy prowadzi szlak czerwony. Wg mapy czas wejścia to 1:35 powrót 1:10.  
Plan jest taki, że ja ruszam żwawym tempem na szczyt a moja żona z dwójką pociech tempem spacerowym idzie za mną :)
Na szlak wychodzę o 11:20. Szlak jest bardzo łagodny i na początku prowadzi gruntową drogą. Mimo pięknej pogody na szlaku nie ma na szczęście tłumów, ale pusto też nie jest.
Pierwszy odcinek mija mi bardzo szybko i już po chwili jestem na Koziej Równi (867 m.). Marsz kontynuuję dalej czerwonym szlakiem którym dochodzę do Koziego Siodła (887 m.) a następnie do Rozdroża pod Wielką Sową (955 m.).
Tutaj do czerwonego dochodzi szlak żółty. Na początek podejście staje się bardziej strome ale po chwili znowu łagodnieje. Niebawem mym oczom ukazuje się wieża i wiem, że szczyt jest już bardzo blisko.
Na szczycie jestem dokładnie po godzinie (żwawy marsz bez odpoczynków). Tutaj jest sporo osób. Ja robię kilka fotek i melduję się na Twitterze ;) Jest to mój 22 szczyt w KGP! :)
Po 5 minutach rozpoczynam schodzenie. W połowie trasy napotykam na moją ekipę. Przejmuję dzieci i tym razem tempem spacerowym ruszam na dół, żona zaś kontynuuje podejście by również zdobyć szczyt :) Na dole jesteśmy ok 14:00 i oczekujemy na ostatniego członka naszego zespołu. 
Po odpoczynku i napełnieniu brzuchów udajemy się w Góry Kamienne, gdzie jeszcze tego samego dnia mamy zamiar wejść na Waligórę...    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz