sobota, 6 czerwca 2020

WYGIEŁZÓW (skansen), CHRZANÓW, TRZEBINIA 6.06.2020 r.

Pomimo nie do końca sprawnej nogi (jeszcze kilka dni temu nie mogłem normalnie chodzić), wybraliśmy się pełnym rodzinnym składem na sobotnią wycieczkę, której celem był Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie, Chrzanów oraz Trzebinia.

Skansen w Wygiełzowie zrobił na nas pozytywne wrażenie. Jest dosyć duży i posiada sporo ciekawych eksponatów. W cenie jest również zwiedzanie Dworu z Drogini oraz muzeum znajdującego się w jego wnętrzach. 

Ceny biletów: normalny 12 zł., ulgowy 8 zł., dzieci do lat 7 wstęp bezpłatny.
 Chrzanów to miasto w wojewódźtwie Małopolskim liczące ok 37 tyś. mieszkańców.
W Chrzanowie byłem tylko raz, jako 5 letnie dziecko na koloniach. Potem jakoś nie miałem okazji by tu zajrzeć.
Zwiedzamy Rynek i jego okolice oraz znajdujący się nieopodal Plac Tysiąclecia, na którym odbywał się zjazd "Żarciowozów" :)
Po Chrzanowie jedziemy nad jezioro na mały reset :)
Jezioro Chechelskie znajdujące się pomiędzy Chrzanowem a Trzebinią administracyjnie należy do Trzebini i Piły Koscieliskiej. Jak widać, pierwszy gorący dzień w tym roku sprawił, że ludzie tłumnie przybyli nad zbiornik, a część zdecydowała się nawet na kąpiel :)
 Trzebinia to miasto-sąsiad Chrzanowa, liczy około 20 tyś mieszkańców. Tu również zwiedzamy Rynek i najbliższe okolice.
Cała wycieczka okazała się bardzo udana. Jedynie co nam dokuczało to temperatura - to był chyba najcieplejszy dzień w tym roku a temperatura sięgnęła okolic 25'C. Dzieci spisały się bardzo dobrze, a mimo wszystko przeszliśmy łącznie kilka dobrych kilometrów. W Trzebini dała już znać o sobie moja kontuzjowana noga, więc wycieczkę kończyłem z grymasem bólu na twarzy, ale biorąc pod uwagę ile dzisiaj pochodziłem to i tak było dobrze :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz