poniedziałek, 5 czerwca 2017

MOGIELICA 1170 m - Beskid Wyspowy (5.06.2017 r.)


Najkrótsza na szczyt droga wiedzie szlakiem zielonym z przełęczy Śmigłego-Rydza, która znajduje się w Chyszówkach. Na przełęczy znajduje się pomnik i krzyż oraz prowizoryczny "parking" na kilka samochodów. Z informacji na drogowskazach można się dowiedzieć, że czas przejścia to 2 h i 30 min (stary, złamany już znak) lub 2 h i 15 min na nowym oznaczeniu.  Ciężko powiedzieć kto to obliczał, gdyż idąc raczej spokojnym tempem (miałem już w nogach Turbacza) szczyt osiągnąłem po 1 h i 10 min. Zejście zajęło mi 50 min.


Szlak nie należy do przesadnie zadbanych, czasami ma się wrażenie, że jest "na dziko" jednak na całej jego długości jest dobrze oznaczony.

Po rannych opadach nie ma już śladu. Znikają również mgły i z każdą godziną jest bardziej słonecznie





Są momenty gdzie trzeba się trochę przedzierać ;)


No i w końcu szczyt! To już mój 18 z listy Korony Gór Polski :) Do upragnionej Korony pozostało jeszcze 10 szczytów...

Na szczycie znajduje się okazała wieża widokowa, której strome schody nie dają komfortu zarówno przy wchodzeniu jak i przy schodzeniu.





Cała wycieczka zajęła mi 2 h 10 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz