poniedziałek, 26 czerwca 2017

BABIA GÓRA 1725 m i MAŁA BABIA GÓRA 1517 m - Beskid Żywiecki (25.06.2017 r.)

Gdy o 4:15 obudził mnie budzik było już jasno a na niebie nie było ani jednej chmurki. Zapowiadał się piękny dzień. O 5:00 wyruszyłem z moim tatą do Zawoi Markowej, naszym celem był parking usytuowany przy wejściu do Babiogórskiego Parku Narodowego. Parking nie jest zbyt duży (ciąg miejsc wzdłuż ulicy plus mały parking przed wejściem), ale za to jest bezpłatny.

Na miejscu byliśmy o 6:50 skąd kwadrans później wyruszyliśmy szlakiem zielonym w kierunku schroniska na Markowych Szczawinach. Wg mapy czas przejścia to 1:35 h, my jednak idąc w miarę spokojnym tempem byliśmy przy schronisku dokładnie po godzinie (8:05). Mimo wczesnej pory w schronisku było już sporo ludzi. Jedni byli w drodze na Babią, inni jak można było zauważyć właśnie z niej zeszli. Po drodze również spotkaliśmy kilka schodzących osób, które zapewne podziwiały w tym dniu wschód słońca na Babiej Górze.

Po 10 minutowym odpoczynku ruszyliśmy dalej szlakiem żółtym w kierunku szczytu. Czas przejścia szlakiem żółtym szacowany jest również na 1:30.
 Na szlaku tym spotykamy już ubezpieczenia w postaci łańcuchów, są również klamry. Szlak prowadzi momentami mocno pod górę, nie jest jednak zbyt trudny. Szlak na całym odcinku od schroniska do szczytu jest jednokierunkowy.
Na szczycie jesteśmy po 1:15 h. Pomimo pięknej pogody i ciepła musimy założyć bluzy, gdyż jak zwykle trochę wieje :) Napawamy się widokami i tylko szkoda, iż widoczność nie jest najlepsza - Tatry widać baardzo słabo...
Na szczycie spędzamy 35 min po czym schodzimy czerwonym szlakiem do przełęczy Brona.
Prowadzi stąd podejście (szlak zielony) na Małą Babią Górę - wg znaków 30 min. Na Małej Babiej jesteśmy po niespełna 20 minutach. Kilka fotek i rozpoczynamy powrót zielonym przez przeł. Brona a dalej czerwony w kierunku Markowych Szczawin.
Po 15 minutowym odpoczynku wracamy zielonym na nasz parking.