sobota, 19 października 2019

SKRAJNE SOLISKO/PREDNIE SOLISKO 2117 m. (Tatry Wysokie, Słowacja) 19.10.2019 r.

Wycieczka na Skrajne Solisko. 

Z całą pewnością warto było wstać o 3:30, bo widoki jakie zastałem na miejscu na długo pozostaną mi w pamięci. Rzadko zdarzają się tak wyjątkowe poranki...

Pusto, błękitne niebo, zupełny brak wiatru i jesienna aura sprawiły, że Szczyrbskie Jezioro i jego otoczenie prezentowały się naprawdę zjawiskowo. 
 Z parkingu wyruszyłem punktualnie o 8:00 dzięki czemu praktycznie do samego schroniska mogłem delektować się pustym szlakiem...
Można było nacieszyć oczy. Kto przyjechał dziś w Tatry ten wygrał los na loterii ;)
 Przy schronisku spotykam pierwsze osoby... Większość z nich do schroniska wjeżdza jednak kolejką.
"Ostatnia prosta" :)
 Na szczycie jestem o 10:30 i spędzam tu około 40 minut. W tym czasie pogoda znacznie się pogarsza. Zniknie błękitne niebo a temperatura poleci w dół o kilka stopni. Zacznie też wiać... Przydają się czapka i rękawiczki.
Na dole jestem o 12:35 a na parkingu 25 minut później.

Cała wycieczka zajęła mi dokładnie 5 godzin (z dojazdem ponad 12,5).

Trasa wycieczki: Strbskie Pleso centrum (parking) - Chata pod Soliskom - Prednie Solisko. 
Powrót tą samą trasą.

Dystans: 10 km

Czas z mapy:
mapa-turystyczna.pl: 5 godzin, 47 minut
mapa papierowa (Gauss): 4 godziny, 30 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz