czwartek, 30 maja 2019

LAUTERBRUNNEN (Szwajcaria) 20.05.2019 r.

Wczorajszy deszcz, który złapał nas na koniec w Zurychu niestety nie ustał i w poniedziałek od rana nadal padało. Z tego powodu zostaliśmy dłużej na kempingu i w momencie kiedy deszcz był trochę słabszy wyruszyliśmy na zwiedzanie a właściwie spacer po Lauterbrunnen. Do centrum z kempingu było jakieś 10 min pieszo.
Fantastyczne widoki, które mieliśmy jeszcze w sobotę były teraz "marnej jakości"... Tylko czasami się przejaśniało i wówczas naszym oczom ukazywały się piękne ośnieżone szczyty.

Lauterbrunnen to mała urocza miejscowość położona na wysokości 802 m. w dolinie Lauterbrunnental w Oberlandzie Berneńskim. Zamieszkuje ją ok 2.500 mieszkańców.
W Lauterbrunnen jest jedna główna ulica, która ciągnie się dosyć kawałek i przy niej tak naprawdę jest wszystko co potrzebne do życia tutaj - sklep, restauracja, kawiarnia, informacja, dworzec kolejowy, stacja benzynowa itp. Znajdziemy tu też bardzo fajny sklep z pamiątkami (to tutaj kupiłem bryloczek/kamień do kluczy) i firmowe sklepy z odzieżą outdoorową.
 Jednak przede wszystkim są tutaj fantastyczne widoki i co rusz różnej wielkości wodospady więc można powzdychać "jak tu pięknie". Nawet podczas deszczu to miejsce ma swój niepowtarzalny klimat.
 Z powodu deszczu ulice wyjątkowo świecą pustkami. Gdy wjeżdżaliśmy tu w sobotę były tłumy :)
 Troszkę przemoknięci wracamy na kemping na gorącą kawę.
Na następny spacer już nieco dłuższy wybieramy się pogodny dzień, ale niestety niskie chmury znowu trochę ograniczają widoki...
Tuż za kempingiem znajduje się lądowisko helikopterów. Właściwie latają tutaj dosyć często wnosząc sprzęt potrzebny do wykonywanych prac na szlakach położonych nieco wyżej. Na jedno takie miejsce mieliśmy widok z kempingu i wyglądało to spektakularnie, gdy śmigłowiec podchodził bardzo blisko ściany, aby rozładować sprzęt a popołudniu go odebrać - oczywiście tylko w pogodne dni...
A to dokładnie widok, który mieliśmy na wprost naszego domku...
Lauterbrunnen to fantastycznie położona miejscowość, a kemping znajdujący się tutaj był dla nas doskonałą bazą wypadową po okolicy i do większych miast położonych w tym rejonie. Bardzo przypadło nam do gustu to miejsce i kto wie, może tu jeszcze wrócimy zwłaszcza, że szlaki górskie i szczyty które chciałem zdobyć przy okazji naszego pobytu tutaj okazały się pozamykane.
Tak więc miejsce sprawdzone, trzeba jednak przyjechać tu w miesiącach lipiec-wrzesień aby móc w pełni korzystać z tego, co oferuje.