środa, 24 lipca 2019

SOKOLICA 747 m. (Pieniny) 19.07.2019 r.

Doświadczenia, które zdobyłem dwa dni temu (kolejka na Trzech Koronach) powodują, że na Sokolicę wybieram się kilka minut po 6 rano. Tym razem idę sam. Do centrum Krościenka skąd zaczyna się zielony szlak na Sokolicę mam około 15 min. Po drodze uzupełniam w sklepie zapasy wody i ruszam na Sokolicę :) Według znaków wejście na Sokolicę ma zająć 1 godz. i 30 min.
Początek szlaku to droga przez Krościenko...
Po około 15 minutach docieram do "bram" Pienińskiego Parku Narodowego. Stąd na szczyt juz tylko godzina.
Na szlaku to co lubię najbardziej - cisza, spokój i zero ludzi. Można wsłuchiwać się w odgłosy lasu, słuchać śpiewu ptaków i delektować się tą chwilą... 
Po kolejnych 15 min. szlak odbija w prawo w las i tak naprawdę dopiero tutaj zaczyna się jego "górska" część.
Na Przełęczy Sosnów odbijam w lewo na Sokolicę (szlak niebieski)
Pod szczytem i punktem widokowym jestem około 7:30, więc w budce której pobierane są opłaty nie ma jeszcze nikogo.
Na szczycie oczywiście jestem sam :) Wejście zajęło mi coś około godziny i 5 minut.
W nagrodę super widoki..
To na Sokolicy znajduje się słynna sosna, która niestety w 2018 roku została uszkodzona przez śmigłowiec biorący udział w akcji ratunkowej. Tak prezentuje się dzisiaj...
Pomimo nie najlepszej widoczności można popatrzeć na Tatry ;)
Na szczycie spędzam 15 min po czym niespiesznie ruszam w drogę powrotną.
Cała wycieczka zajęła mi równe 2 godziny. Na szlaku ostatecznie spotkałem tylko jedną osobę.
To był bardzo udany poranek, dzięki któremu naładowałem trochę swoje "akumulatory" ;) 

Trasa wycieczki: Krościenko - Sokolica - Krościenko (6,8 km)
Czas według mapa-turystyczna.pl: 2 godziny 20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz