sobota, 28 lipca 2018

TEST: Buty podejściowe Scarpa Zen Pro


Buty podejściowe Scarpa model Zen Pro to mój najnowszy nabytek. Bardzo długo szukałem odpowiednich butów i wcale nie chodzi mi tu o parametry techniczne. Po prostu kupić buty na szeroką stopę nie jest wcale tak łatwo. Posiłkowałem się już własnym doświadczeniem, opiniami w internecie oraz rozmowami w sklepach z górskim obuwiem. Ogólny pogląd jest taki, że szerokie buty mają niemieckie firmy (m.in. Mendl czy Salewa) a wąskie włoskie (m.in. Zamberlan, Scarpa). Oczywiście są "wyjątki", bo włoska firma Assolo ma kilka modeli w dwóch szerokościach.
W jednym sklepie spotkałem się z opinią , że najszerszą podejściówką na rynku jest model Trainer firmy Salewa. Niestety po 30 minutach w tym bucie moja stopa zaczynała drętwieć, więc traciłem już nadzieję... 
W końcu trafiłem na model Zen Pro Scarpy. W tym "wąskim" modelu już sama wkładka była o pół centymetra szersza. But leżał na nodze dosyć ciasno, ale nic się nie działo. Tak więc po wielu poszukiwaniach wreszcie znalazłem buty w których dało się wytrzymać ;) 

Co do parametrów technicznych butów to nie będę ich tu przytaczał, gdyż zainteresowani znajdą to w opisie w każdym sklepie internetowym sprzedającym Scarpę.  

Natomiast od strony praktycznej można o tych butach napisać wiele dobrego. Po zakupie w celu dopasowania i "rozchodzenia" butów zrobiłem w nich wiele kilometrów po lesie (szybki marsz), potem pojechały ze mną na małą wycieczkę w Beskidy (6 godzin na nogach) by ostatecznie zaliczyć w miarę poważny test na Rysach.

Buty na nodze leżą bardzo pewnie i również pewnie trzymają się skały a to jest dla mnie najważniejsze. Przez wiele godzin właściwie zaliczyłem tylko jeden mały "poślizg", jednak skała w tym miejscu była wytarta na błysk. Oczywiście nie wchodziłem w nich w deszczu, ale szlak na dole momentami był "podlany", więc podeszwa kontakt z wodą i skałą miała. Buty nie mają membrany co sprawia, że oddychalność  na pewno jest lepsza niż w bucie z membraną. I jeszcze jedna ważna rzecz: sznurówki dobrze trzymają i nie rozwiązują się co nierzadko się zdarza w innych modelach.
Podsumowując, test wypadł bardzo dobrze. Buty wygodne i zapewniające komfortowe poruszanie się w skalnym terenie, ale przede wszystkim Scarpa Zen Pro to model dla osób szukających "szerszych" butów. 
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz